Indok, meg a többi...

2011.10.15. 17:21

 

 

 

 

Nagyjából 2-3 hónapja "jöttem rá", hogy a világnak van egy keleti oldala is...Egész életemben, mindig Nyugat felé orientálódtam, leginkább kulturálisan, mígnem pár hónappal ezelőtt, különböző események miatt eljutottam a mesés Keletre, ahol olyan kincsekre bukkantam, amelyekre soha nem is számítottam. Ez most nagyon spirituálisra sikerült, de ne ijedjen meg senki, a blogomon csak a doramákról, az az az ázsiai sorozatokról lesz szó.

 

 

 

 

 

Imádom a filmeket, sorozatokat, könyveket, szerencsére nem vagyok műfaj kötött, se sznob, így bármi jöhet, könyvben és filmben egyaránt egyetlen dolog számít, az, hogy jó legyen, lekössön, és hogy akár 100x is meg akarjam nézni, el akarjam olvasni, vagy legalábbis évekkel később is emlékezzek rá.

Ezért is "menekültem" a filmekhez, sorozatokhoz, amikor egy elég komoly lelki-válságon mentem (megyek) át.

Szóval a kezdetek..Azt nem mondom, hogy fogalmam se volt az ázsiai filmiparról, hiszen Jackie Chan tett róla, hogy a 15-80 éves korig mindenki ismerje, az én "gyerekkorom" (ami még tart... ;-)) se telhetett el Nélküle. Viszont soha eszembe se jutott, hogy ott sorozatok is születnek, vagy ha hallottam is egy-egy címet, nagyjából ilyen Barátokközt kategóriát vártam ( ezt nem sértésnek szánom, ha valaki szereti) szóval nem mentem utána a dolognak. Viszont 3 hónappal ezelőtt besokaltam az amerikai sorozatoktól, elegem lett, nem tudott semmi sem érdekelni, elég vegetatívan funkcionáltam (nem a sorozat hiány miatt), éreztem, hogy valami újra, frissre, ismeretlenre van szükségem.

Egy másik blogon, sajnos már nem emlékszem hol, olvastam, hogy milyen jók a koreai sorozatok, és az ottani blogger említett is néhányat. Addig Koreáról (Dél), mint országról nem nagyon tudtam többet az alap középiskolás föci órák anyagánál, azóta eléggé felfejlődtem ebből is. Amikor már benne voltam a "bizniszben" rájöttem, hogy ez a fajta "tudatlanság" elég nagy a magyar sorozat-imádók között is, és úgy döntöttem, hogy amikor időm engedi egy-egy általam már látott sorozatot fogok "bemutatni" hátha mások is kedvet kapnak, hogy bele-bele nézzenek, esetleg meg is szeressék őket, meg Nekem is jóérzés újra végig élni egyet-egyet. Szóval leginkább a  Magam kedvéért fogok ide firkálni, aztán remélem lesznek olyanok, akiknek majd felkelti az érdeklődését, és esetleg ők is terjeszteni kezdik az "Igé-t", Nekem már a barátaim nagyját (csak a lányokat...a fiúk menthetetlenek :( ) sikerült áthoznom a "sötét" oldalra. :)

Elöljáróban annyit, hogy az ázsiai doramak (leginkább a koreaiak) főleg lányoknak szólnak, szerintem, persze örülök, ha fiúk is nézik Őket. Nem hasonlíthatók az amerikai ipar mostanában népszerű termékeihez, viszonylag kevés az erőszak, de alapvetően mindig szerethető figurákat kapunk, és a színészek általában kiválók. Ami még meglepő volt számomra, az a férfi-nő fizikai kontaktus hiánya, legalábbis az első részekben, persze ez sorozat függő is, de komolyan, az első doramámnál ( Heartstrings) azt hittem, hogy az érintés annyira intimnek számít az adott országban, hogy ezért nincs a sorozatban se (túl sokszor). Azóta persze utánajártam, meg többet is láttam már, szóval erről szó sincs, mindössze nem a megszokott "első epizódban már összejöttünk, meg minden" a történet, amit nagyon, de nagyon frissítőnek találok.

Összegezve nagy általánosságban elmondható, hogy mindig van 1 hősnő, meg 2-3 jó pasi, akik harcolnak érte. Eddig nem is lenne benne semmi extra, viszont, olyan eredeti megoldásokat találnak a készítők, mind a helyszínekben, a karakterekben, valamint magában a cselekményben, hogy vagy végig sírva nevetsz, vagy nevetve sírsz, és eközben rettentően élvezed, esetenként még az idő múlásáról is megfeledkezel...

Remélem kedvet kaptok hozzá, és Ti is a krónikus doramatitis áldozatai lesztek!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://doramatis-koreaisorozatok.blog.hu/api/trackback/id/tr243305346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása